Balak Hensem & Awek Cun

*JANGAN LIKE JE, KOMEN KALAU BOLEH :3*
TINGGALKAN LINK DI SHOUTBOX

SAYA BUDAK BARU BELAJAR
KALAU SALAH TOLONG TUNJUKKAN

Monday, January 31, 2011

Revolusi Punya Pasal

Tadi, baru je baca blog ariff.. Terbaca tentang krisis yang berlaku di Mesir.. Bila baca, macam dah tahap darurat jugaklah kat sana, sampai ada orang dibunuh, dirogol, lapangan terbang dibakar dan macam-macam lagi.. Aku tak pasti kenapa benda ni boleh jadi sedemikian rupa dan aku harap pihak Malaysia dan Dato’ Najib dapat buat sesuatu tentang krisis pelajar-pelajar kita yang berada di Mesir.. Nak balik punyalah payah dan sampai satu tahap, memang keadaan pelajar kita sangat merbahaya sehinggakan menjadi sasaran untuk dibunuh dan dirompak..
Ini satu surat dari Nadia yang disampaikan ke saudara Ariff untuk tatapan bersama..
Salam Ariff, saya Nadia, a student in Egypt.Ariff, kini saya berada di Malaysia kerana pulang untuk winter break, but when I got home, the condition in Egypt somehow got worse about the Hosni Mubarak thingy. Ramai yang sangka keadaan kat sana adalah okay, mengikut kata Jabatan Penuntut Kaherah Mesir dan Kedutaan Malaysia di sana, but there are parts that they don’t know:Di tempat saya Mansoura, people got killed on the streets, houses are getting robbed and they are aiming to attack Malaysian students. There are about 6000 prisoners on the streets! Pelajar kita di Alexandria dirogol, airport dibakar dan anggota polis tidak lagi menjalankan tugas mereka. Kita memohon supaya kerajaan Malaysia memandang serius hal ini. Bukan sahaja di Mansoura, malah di seluruh Mesir keselamatan rakyat kita terancam.
Segala update berkenaan keadaan di sana boleh dibaca melalui blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita
Jika ada cadangan di luar sana untuk membantu kami mendapatkan perhatian kerajaan Malaysia, sila hubungi Nurul Nadia Binti Md Zin di 017-3193923
Atau melalui:
Facebook: Nuvul Nadiva Dizavch
Twitter: DyyaDizarch
Blog: Nadia-ism
YM: nadia_mdzin2001@yahoo.com
Please let all Malaysians know about this. I will do the same but I need your help too especially to all the bloggers out there. May Allah save our citizens there.
- Nadia
Ok.. Aku tak nak ulas apa-apa.. Kalau korang ada berita lanjut, boleh kongsi kat bahagian komen dan share sama-sama.. Mana tahu, ada pelajar Mesir yang baca blog ini, bolehlah kongsi apa-apa update yang patut.. Aku harap kesemua pelajar Malaysia yang berada di Mesir dapat diselamatkan dengan kadar yang segera. InsyaAllah.. Sama2 kita berdoa untuk keselamatan mereka.. amin~

4 comment(s):

aL sYa said...

alya ade bace blog kwn alya,student mesir..die suro tgk page fb yg ne http://www.facebook.com/elshaheeed.co.uk

Che Deen™ said...

kesian pulak kat kwn kat sne..huhu.. fifi tu bru je pegi ujung thun lpas

Farhana Jafri said...

dh bca and dh tweet kt dato' najib sal ney.. hope dorunk amek tindakan cpat tuk isu ney.. ksian dorunk kt sne.. hdup dlam ktakutan..

Che Deen™ said...

6000 kot plajar mlaysia kat sne,
yorang baru pindahkan 500