Balak Hensem & Awek Cun

*JANGAN LIKE JE, KOMEN KALAU BOLEH :3*
TINGGALKAN LINK DI SHOUTBOX

SAYA BUDAK BARU BELAJAR
KALAU SALAH TOLONG TUNJUKKAN

Wednesday, December 29, 2010

Gelagat Final AFF Suzuki 2010 - Malaysia vs Indonesia


Assalamualaikum dan salam 1Dunia, perlawanan akhir pertama AFF Suzuki Cup di Stadium Bukit Jalil berakhir dengan Malaysia membawa bekal 3-0 menuju ke Jakarta untuk pelawanan akhir pusingan ke dua.. Tahniah Malaysia memang Malaysia Boleh..
Suasana di stadium Twitter tak kurang panasnya antara twitter Malaysia dan Indonesia.. Antara tweet panas yang aku nak kongsikan..

1. “@elisssbrv: RT @rincxx: Final AFF Suzuki Cup Leg 1 berakhir dgn skor 3-0 ☺ Malaysia menang dgn penuh kecurangan!”
2. “@RivkiSatria: Malaysian supporters shot laser at Indonesian player in order to make them lost their concentration in AFF Suzuki Cup tonight in Bukit Jalil”
3. “@nurultahta: Tapi kenapa Malaysia pake laser? Kok curang yaa? RT “@NikeMY: AFF Suzuki Cup: Malaysia with 3 goals up ahead Indonesia. Stadium Bukit Jalil”
4. “@atuladawiyah: RT @lidew: Baru kali ini gue nonton Suzuki AFF cup n Baru kali ini emosi. Malingsia kampungan abes. Lu kira sunatan massal? Pake laser n petasan sgla”
5. “@igedeagungl: 29 desember 2010,gelora bung karno:ribuan supporter malaysia ditemukan tak bernyawa setelah selesainya final aff suzuki cup *amin”
6. “@emilykwan87: RT @glennguan: AFF Suzuki Cup finals 1st leg match, Mal vs Indon. Game suspended. Fans used lazers n fireworks. #fb”
7. “@mentarids: Malaysia menang secara KOTOR, CURANG, dan KAMPUNGAN”
8. “@jonathanfun: RT @jasonmumbles: We, Malaysians, are ashamed of the laser but you can’t say we cheat cos we scored AFTER the incident.”
9. Dan banyak lagi emosi yang diluahkan sehingga ada yang tidak masuk akal hanya kerana bola sepak final yang pasti ada yang menang dan tewas..

Untuk kes laser ni Indonesia pasti akan balas lebih teruk di Jakarta kelak kerana telah terbukti dalam banyak kes sebelum ini Indonesia pasti hendak menang dalam apa juga keadaan dengan cara apa pun.. Semangat benci kepada Malaysia negara kecil yang mendahulu segalanya menjadi kebencian kepada Rakyat Indonesia bukan menjadi motivasi untuk jadi lebih baik dari Malaysia itulah hakikatnya..
Bagi aku laser ini hanya sebagai alasan sahaja untuk menutup kekalahan.. Kalah dan menang memang pasti akan adalah dalam suatu pertandingan kenapa harus dibesar-besarkan sehingga menggunakan perkataan yang kasar dan tidak sepatut digunakan..
Sebab tu dari awal aku memang tak setuju dengan AFF buat 2 pusingan final.. Kenapa tidak buat satu grand final sahaja di negara berkecuali..
Semuga team Malaysia tabah mengharungi gelora di Jakarta dan berjaya membawa Piala Suzuki untuk pertama kali.. Kami tahu Malaysia Boleh!!!

ore kelate kito nie!! hoho..
supporter indonesia..haha
nah ko!
belilah spek itam RayBan.. XD
p/s : banyak provokasi mengarut disiarkan media indonesia.. ape hal?? haha..

0 comment(s):