Balak Hensem & Awek Cun

*JANGAN LIKE JE, KOMEN KALAU BOLEH :3*
TINGGALKAN LINK DI SHOUTBOX

SAYA BUDAK BARU BELAJAR
KALAU SALAH TOLONG TUNJUKKAN

Monday, February 7, 2011

Dah Nak Masuk Valentine Laa~

"Valentine's day dah dekat la! korang tak nak sambut ke?
jom la double date triple empatple limaple pun..haha"

tu la yang ape aku nampak dan baca kat facebook, tak tau la dia serius ke tak.. haih~ rosak gadis melayu sekarang nie (aku tak kata kat semua, certain je ok, aku pun minta maaf awal2 kalau ade yang macam nie, sambut benda alah cam gini, duk baca belog aku, if terbuat, taubat2 la).. semua sebab nak ikut cara orang barat.. tapi siapalah aku nak mempersoalkan benda nie kan? aku nie sembahyang pun kadang2 tak cukup, aku pun buat salah, aku tak perfect, aku pun bukannya ustaz, ilmu aku kurang lagi, just aku memang tak suka budaya nie, tapi tiba2 je terdetik nak post entry pasal benda alah nie..
ok, benda nie sepatutnya personal la kan? yang kau nak buat kempen kecoh-kecoh satu 'negara tu' apa pasal? buat habis duit je duk beli banner mahal2.. cukup la kalau kau nak ber#$&%@! dengan boyfriend/girlfriend kau, itu hak kau (semoga kau diberi hidayat).. ape2 jadi tu masalah kau dan keluarga kau (jaga la maruah) tapi jangan la nak bagi satu dunia tau.. betul tak? (if salah, tegurlah aku).. karang kalau ramai2 tau kau tak pakai seluar dalam silap2 timbul masalah kena skodeng la, kena rogol la, kes buang anak la.. padahal, at the first place korang jugak yang announce keterbukaan macam nie..ish3~

ape2 pun, itu komen aku pasal NO-panties promotion bila hari valentine..
kalau cakap pasal hari valentine, kalau korang nak tahu, sepanjang hidup aku berkapel dan berdating selama hampir dua tahun, tak pernah pun aku celebrate benda-benda valentine nie (aku bukan nak bangga).. bukan nak cakap tak romantik ke ape, cuma aku tak suka ikut apa orang barat buat.. lagipun asalnya benda valentine’s day nie ade kaitan kot pasal Christianity (dengar ceritanya macam tu la).. ramai orang kita suka ikut sesuatu memvavi buta je, samalah kes macam geng-geng skinhead dulu2..
walaupun aku tak sambut hari yang konon-kononnya hari kekasih tu, aku masih ada hari istimewa masa kapel2..haha.. aku celebrate anniversary tiap2 bulan (tiap2 18 april) instead of setahun sekali, sambut tu maksud aku tak ade la sampai nak beli hadiah yang macam2.. kurang2 ingatlah pasal hari tu.. jadi tiap2 bulan adalah sesuatu yang boleh diraikan bersama.. kalau tengah gaduh2 tu, boleh lupa gaduh kejap..hehe..

ok! stop sini, dah pukul 10pm, waktu buat assignment..haha.. malas nak masuk bab personal nie secara mendalam.. enough..

7 comment(s):

aL sYa said...

fewit~ bertuahnye awek u =p

syafiq said...

aku setuju 120 peratus kate2 kau

uniecrazypink said...

xpenah smbut pon....hehe

aliarosli said...

sangat setuju

tah aper-aper lah

tak paham

tryb bace nie pulak :)

http://blueberrybun185.blogspot.com/2011/02/14-februari-dah-hilang.html

Che Deen™ said...

barat punya pasal, nak promote barang dia..hish~

Engku Sofea said...

betul2 :)

Che Deen™ said...

tengok la camne 14feb nie..huhu