Balak Hensem & Awek Cun

*JANGAN LIKE JE, KOMEN KALAU BOLEH :3*
TINGGALKAN LINK DI SHOUTBOX

SAYA BUDAK BARU BELAJAR
KALAU SALAH TOLONG TUNJUKKAN

Thursday, June 16, 2011

Oh Gerhana Bulan~

Oh bulan~
jangan layan diriku lagi,
pabila~
air mata membasahi pipi,
bla3...

sori2, aku bukan nak nyanyi, aku nak kongsi cerita pasal
gerhana bulan~
Gerhana bulan wujud apabila bulan melalui sebahagian daripada bayang-bayang bumi. Kejadian ini cuma boleh berlaku ketika bulan purnama, dan apabila matahari, bumi dan bulan terjajar pada satu barisan yang sama, atau sangat-sangat hampir. Jenis dan panjang suatu gerhana bulan bergantung pada kedudukan bulan yang relatif kepada nod orbitnya.


*Sumber - Wikipedia
nie first time aku tengok live guna teropong..
kalau gerhana matahari dah biasa tengok..
kat bawah nie ade gambar gerhana matahari awal pagi tadi..

eh! bulan la..haha (sebab bulan jadi oren kot)
cuaca tak hujan la, tapi ade angin kuat dan awan sedikit tebal..

ok, jom tengok..
(klik gambar untuk imej yang lagi jelas)












dah puas? haha..

4 comment(s):

pijut said...

kat mana ni bro???? leh kongsi..

Che Deen™ said...

kat kota bharu :)

Anonymous said...

subhanallah...cntiknye. btw, nice pics.

kaka said...

subhanallah